Rubriky
Uncategorized

AAA Autobazar, zajímavosti a nejdůležitější milníky historie firmy

Autobazar AAA patří v Česku na trhu s automobily k poměrně známým jménům. Jaká byla jeho cesta na současnou pozici?

Vznik a založení AAA AUTO

 
Provozovatelem sítě autobazarů AAA AUTO je společnost AURES Holdings, a.s. Pod tento mezinárodní koncern rovněž spadají i další značky, konkrétně obnovená Mototechna a 1. Auto diskont.
Díky tomu je AURES Holdings, a.s. momentálně jedním z největších prodejců ojetých aut ve střední Evropě.

Samotná značka AAA AUTO na českém trhu působí od roku 1992. Jejím zakladatelem a majitelem byl do roku 2014 Čechoaustralan Anthony James Denny. Ten je rodilým Australanem, avšak otec byl Čech. Sám Denny se nakonec rozhodl usadit v jeho rodišti a mnoho let již žije v Praze s českou manželkou.

Cesta k autům byla však v jeho případě poměrně klikatá. Anthony James Denny je vzděláním botanik. K autům měl původně vztah ryze zájmový. K byznysu však tíhl od studijních let. Zkušenosti krátkodobě sbíral i za oceánem a pobyt v USA zúročil založením společnosti Auto USA, která v tuzemsku klientům prodávala ojeté „ameriky“.

Novodobá historie AAA AUTO

 
Už po třech letech došlo k přejmenování na AAA AUTO, což mělo prozaický důvod: Dostat firmu na přední příčky telefonního seznamu. V Česku se novému podniku  dařilo, po autech v té době vládla obrovská poptávka. Zároveň Denny nabídl Čechům do té doby u prodeje ojetých aut nevídaný profesionální přístup.

Zakladatel se značkou AAA AUTO začal coby malý obchodník. Své firmě však vtiskl klíčové hodnoty, kterými se stala odvaha, cit pro podnikání a snaha být vždy napřed před konkurencí. To vše mu nakonec pomohlo dosáhnout úspěchu. K ruce měl ale navíc i spolehlivý tým kolegů ochotných se na budování této vize podílet.

V průběhu času se vyprofilovaly některé stěžejní přednosti, zejména pak dostatečně široký výběr vozů, přístupnost zákazníkům díky celostátnímu pokrytí pobočkami, záruky, dostatečné prověřování aut nebo i dostatek partnerů poskytujících úvěry k nákupu aut na splátky. AAA AUTO nastolilo i některé inovace, jako například možnost mobilního výkupu.

Autobazar AAA AUTO dnes

 
Dnes už provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Zázemí rovněž tvoří zhruba 2 500 zaměstnanců.

Nyní se tak jedná o největšího českého prodejce ojetých vozů, jehož pozici navíc neohrozila ani pandemie koronaviru, jež vyvolala krizi v celé řadě odvětví. Současně si celá firma získala i punc inovativní a softwarové společnosti.

Aktuálně se tak autobazar zaměřuje na expanzi do západní Evropy, a to s on-line prodejem a výkupem automobilů. V letošním roce byl rovněž dokončen projekt AURES Core Business Systems (ACBS) zaměřený na řízení zákaznického procesu. Příští rok taktéž mají být do provozu uvedeny tři fotovoltaické elektrárny na pobočkách v Praze, Brně a v Piasecznu u Varšavy.

Ve funkci generální ředitelky v současné době působí Karolína Topolová. Ta se uvedením na tuto pozici současně stala první ženou, která stanula ve vedení velké automotive společnosti.

Nahlédnutí do statistických dat firmy informuje, že ročně se pod hlavičkou autobazaru AAA AUTO prodá více než 86 000 vozů. Ty značka vykupuje přímo za hotovost do svého vlastnictví. Zákazníkům je tak prodává bez zprostředkování.

Kontroverzní pověst AAA AUTO

 
AAA AUTO se však do značné míry stalo obětí vlastního úspěchu a původně vynikající prodejní strategie. Pomyslnou skvrnou na dokonalém podnikatelském konceptu se staly svého času nesprávně uvedené kilometry u vozů i a chyby v nabídkách spotřebitelského úvěrů. Za tyto přešlapy byl nakonec provozoval sankcionován pokutou ve výši stovek tisíc korun.

Samotné AAA AUTO dnes jisté problémy připouští, nicméně je primárně vidí v tom, že zákazníci nevěnovali důsledně pozornost kupním smlouvám. Autobazar tak v pozdějších letech věnoval značnou péči jejich nenapadnutelnosti.

Důkazem, že veřejnost nepříliš ochotně chyby zapomíná a odpouští je i to, že v očích mnoha klientů tak pověst AAA AUTO v současnosti lepší není. Poukazují  primárně na to, že společnost se především snaží jednat v rámci vlastního prospěchu: Cílem je tedy automobil vykoupit maximálně levně, ale dráž ho kvůli zisku prodat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *