Rubriky
Uncategorized

Auto ESA, vznik a nejdůležitější mezníky až do současnosti

Společnost AutoESA je oblíbenou značkou autobazarů. Jaká je historie i současnost známé značky a co můžete od nákupu vlastně očekávat?
 

Historie a současnost značky AutoESA

 
Značku AutoESA vlastní stejnojmenná společnost AutoESA a.s. Jedná se o ryze českou firmu s českým kapitálem, uvádějí dostupné prameny. Svoje sídlo má v Praze. K vůdčím osobnostem společnosti se momentálně řadí především Václav Bouček, který působí ve funkci předsedy správní rady.

Jako akcitová společnost figuruje na trhu oficiálně od roku 2004. Kořeny AutoESA nicméně sahají mnohem hlouběji do minulosti. Už v roce 1993 vzniká společnost Auto ESA spol. s r.o. a v roce 1997 je založena A-ESA, s.r.o.

Firma má dnes již téměř dvě desítky poboček napříč celou ČR a v současnosti se řadí mezi největší autobazary u nás. Aktuálně má v nabídce vozy osobní a užitkové. Zabývá se konkrétně nákupem, prodejem a zprostředkováním prodeje. A dále zajišťuje finanční a pojišťovací služby a technické zázemí pro kontroly a opravy vozidel.
 

Dostupné služby AutoESA

 
Do svého portfolia AutoESA zahrnuje tisíce kvalitních a prověřených automobilů. A to všech tříd, aby byla nabídka dostatečně rozmanitá pro široké spektrum klientů. Samotný autobazar uvádí, že měsíčně vykupuje až 2500 vozů a podobné množství i prodává.

Společnost rovněž udržuje orientaci na zákazníka a dbá na to, aby se nakupujícím pořízení vozidla vyplatilo. V případě protiúčtu proto získáte zvýhodnění na nový vůz ve výši až 50 000 Kč.

Poměrně zajímavou součástí služeb je kupříkladu taktéž specializovaný program pro motorsty Handy car. Ten přináší zvýhodnění při nákup kvalitních ojetých automobilů pro hendikepované zájemce. Kromě toho je k dispozici i možnost využití pojištění státního příspěvku na zakoupení automobilu.

Přímo AutoESA o své činnosti deklaruje, že je vůbec prvním a do současnosti i jediným autobazarem v ČR s certifikátem kvality TÜV NORD. To především obnáší důslednou předprodejní kontrolu podle platných západoevropských standardů.
 

Dostupné garance a záruky

 
Na nabízené ojeté vozy tento prodejce současně poskytuje nadstandardní záruky a garance. Mimo jiné tak přímo na svém webu uvádí, že je vlastníkem většiny nabízených vozů. Což taktéž obnáší skutečnost, že i nese veškerá rizika s prodejem spojená.

AutoESA proto deklaruje, že si u nabízených vozů vždy ověřuje jejich původ, skutečný stav počítadla kilometrů i technický stav. Jakožto klient jste chráněni i tím, že vůz zde zakoupený navíc máte možnost do 10 dnů vyměnit za jiný a to bez udání důvodu. Za příplatek lze interval výměny prodloužit dokonce až na 55 dní.

Stejně tak autobazar poskytuje doživotní záruku na legální původ vozu a u vozů starších 15 let můžete využít i záruku na mechanický stav.
 

Skandály a kontroverze

 
Ne vždy však značka AutoESA svým slovům o naprosté serióznosti a spolehlivosti bezvýhradně dostála. A to i přesto, že například v roce 2021 do prověřování automobilů investovala plných 83 milionů korun. V tomto roce prověřila celkem 38 000 automobilů, z nichž 26 000 nakonec pro zevrubné kontrole i odmítla vzít do prodeje.

V roce 2010 ovšem rezonoval Českem skandál, kdy tato společnost automobily koupila od prostředníka, který ale původním majitelům nezaplatil.

Byť se samozřejmě přímo autobazar žádného přečinu nedopustil a policie tehdy uznala, že se ani na žádné trestné činnosti nepodílel, zklamaní majitelé museli jít k soudu. A dobrou pověst celého podniku, který se pyšní marketingovými slogany o prověřování původu vozů, to rozhodně nikterak nepodpořilo.
 

Předpokládaný vývoj značky AutoESA

 
Celkový růst firmy však ani tento moment zásadněji neohrozil, ekonomický vzestup zřetelně vykazuje i v dlouhodobém horizontu. Již v roce 2009 se společnost umístila v TOP 5 automobilových prodejců v anketě GE Money Multiservis Obchodník roku.

A co je hlavním hybatelem takového úspěchu? Jak dokazují například loňské statistiky prodeje, jednoznačně žebříčkům vévodí domácí Škodovky. Pro zajímavost dodejme, že největší zájem konkrétně měli kupující o model Škoda Octavia ve druhé generaci

Aktuální novinkou je pro Auto ESA vstup do online segmentu. V roce 2021 se poprvé objevily zprávy, že značka chystá vlastní e-shop. Jde o logický krok, zvýšit důvěru Čechů v nákup aut přes internet pomohla i pandemie, která prakticky jakékoli jiné možnosti nákupu omezila.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *