Rubriky
Uncategorized

Proč je lepší se vyhnout autům s tříválcovými motory

Zhruba na začátku 20. století v souvislosti se stále zpřísňujícími se ekologickými normami pro škodlivé emise, začalo mnoho automobilek aktivně vyvíjet a vyrábět maloobjemové tříválcové motory. Ano, takové motory jsou skutečně ekonomičtější a šetrnější k životnímu prostředí, což výrazně rozšiřuje jejich pole působnosti. Ale kromě výhod mají i řadu nevýhod.

Nevýhody a spolehlivost tříválcových motorů

Je zřejmé, že atmosférický tříválcový motor o objemu 1,0, 1,2 nebo 1,4 litru je vhodný pouze pro jízdní kolo, proto jsou takové motory vybaveny turbodmychadlem. Ve výsledku mají větší výkon.

Například 1,0 litrový tříválcový turbo motor Ford EcoBoost má výkon 125 koní. To znamená, že tento motor neustále pracuje na hranici svých schopností. Kromě toho, pokud dříve malá městská auta byla vybavena maloobjemovými tříválcovými motory, nyní jsou jimi vybaveny i crossovery střední třídy, jejichž nápadným příkladem je Peugeot 5008, který je standardně vybaven tříválcovým, 1,2 litrovým motorem o výkonu 130 koňských sil.

Pro vaši informaci, hmotnost Peugeotu 5008 je 1,5 tuny a nyní si představte, jaké namáhání zažívají části jeho maličkého motoru, když se snaží rozhýbat toto nijak lehké auto. Myslím, že mnozí z vás již pochopili, že takový motor v takovém autě vydrží jen po záruční dobu.

Dalším důležitým faktem je, že kliky na klikové hřídeli u tříválcových motorů jsou vůči sobě umístěny v úhlu 120°. Takové motory jsou nejhůře vyvážené, což zase urychluje opotřebení jejich částí. Inženýři automobilek samozřejmě našli řešení tohoto problému tím, že tříválcové motory vybavili složitým systémem vyvažovačů, ale to jen zkomplikovalo jejich konstrukci a v důsledku se stalo zdrojem dalších problémů.

Vyplatí se kupovat auto s tříválcovým motorem?

Při včasné a kvalitní údržbě je životnost tříválcových motorů v průměru asi 200 000 kilometrů. To naznačuje, že ojeté vozy s takovými motory je lepší nekupovat, protože ušetřené peníze za palivo vám na opravu rozhodně stačit nebudou.

Pokud jde o nákup nových vozů vybavených tříválcovými motory, můžete si takové vozy koupit, protože s jejich motory během záruční doby rozhodně nebudou žádné problémy. Přesto je lepší odmítnout nákup nového crossoveru s takovým motorem. Nejenže neušetříte, ale takové auto vám pravděpodobně nepřinese potěšení z jízdy. Při nákupu vozu s tříválcovým motorem je lepší dát přednost větším motorům, například 1,4 litru. Výkon takových motorů je přibližně stejný jako u motorů menšího objemu, a taky jsou spolehlivější.

Na závěr podotýkám, že na rozdíl od všeho výše napsaného stále existují spolehlivé tříválcové motory a jedním z těchto motorů je výše zmíněný 1,0 litrový motor Ford EcoBoost, jehož spolehlivost stále mnohé překvapuje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *